Penantian :)

Assalamualaikum :)

Tamau berceloteh panjang intro ni.
Susah laa kan kalau orang tak puas hati ni.
Semua benda ada ja dia nak dengki tak tentu pasal.
Apa masalah pun ttaw.
Hish =.= dengan ******* dah lama laa tak bercakap.
Biar laa kat dia.
Malas layan orang yang ego tinggi ni.
Aku tau kalau aku ikut kepala deorang ni, dah sahsah laa kepala aku kena pijak balik.
Jenuh laa kepala aku satu nak ikut kepala deorang yang ramai tu.
Kepala hangin nak mati !
Okayy fine. Look.
Orang kalau dah buad salah, sahsah laa kena minta maaf kann ?
Ni takk.
'Selagi dia tak tegur aku, selagi tu aku takkan tegur dia.'
Apa maksud dia ?
Aku takkan lupa ayat tuh.
Macam dulu ah someone penah ckp kat aku, 'Selagi kau tak hormat aku, selagi tu aku takkan hormat kau.'
Sampai sekarang aku tak lupa ayat tu even dah 4 tahun.
Yaa, persahabatan kita bukan berlandaskan keimanan, tetapi keegoan.
Menjadikan sesuatu masalah yang sepatutnya salah kau tu sebagai salah aku,memang terlalu berat utk aku tanggung seorang diri.
KAWAN ? memang perlu dalam hidup.
Tapi, jangan judge kawan kita selagi kita ttaw apa yang terlindung di sebalik dirinya yang sebenar. 
Tu salah aku sebenarnya,
Tak mungkin kami akan kembali seperti dulu.
Berjenaka tanpa ada sesiapa yang terluka.
Susah untuk mencari sahabat.
Biarlah.
Segala keputusan aku letakkan sepenuhnya du tangannya.
Meskipun aku terlalu merindukan perhubungan yang dulu... 
Permintaannya yang satu itu tetap aku tunaikan tanpa bantahan.
Tak memandang muka, apatah lagi bertegur sapa.
Tiada lawak jenaka, apatah lagi gelak ketawa.
Penat. Letih.
Cukup sampai di sini.


p/s : luahan hati yang agak panjang kali ni :'( btw, ustaz cakap Allah tak merahmati orang yang bermasam muka dengan saudara seagamanya. then, apa aku nak buad ? :'(

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.