Belajar :)


Hey hey hey :) saya datang nak update lagi. haha, mengadanya. kay, takpa, teruskan je. tadi kan, kat sekolah kan, saya terfikir memang nak update blog harini taw. sebab subjek syariah tadi tu. so, sebenarnya, saya nak update pasal syariah tu ja. but, takpa la, saya cerita semua ja apa yang jadi kat sekolah harini.

alright, mula dengan bangun. HAHA, semangat nak bangun pukul 4 pagi. ingat nak study. but mengantuk sangat. tambah pulak ada orang tu tk kejut kita ! wuwuwuwuwuw T_T orang dah bagitaw tu, kejut ja la, dah tak tido malam kan? tah dia buat apa waktu malam ntah sampai tak tido. haihh >< alasan dia, saya tido mati. alahai, kan dah cakap, kalau bunyi phone, saya mesti bangun -.- hmm, tapi takpa la, benda dah lepas. lagipun, kalau dia kejut pun, mesti tido balik. mata terlalu berat. -.- jaga-jaga pukul 5.30, terus bangun ah siap nak pegi sekolah :)

dah sampai sekolah tu, sebelum rehat, memang tak belajar. sebab budak lelaki ada latihan rumah sukan harini. semalam kitorang. then, saya buat projek la kat sekolah. eh, projek apa? haha, relax cool chill. projek akaun la. dah nak siap pun. cikgu nak isnin minggu depan. tapi haramm tak taip lagipun T_T hari sabtu ahad baru nak mengada type kan? mmg ada kuasa ajaib pun tangan saya ni. *bangga* then, lepas rehat la kitorang belajar subjek syariah. ya Allah, mula-mula tu, tahan lagi mata ni nak celik. tajuk best kan? perkahwinan. haha, tapi dah nak habis dah, dah sampai nusyuz, zohri dan poligami. eh, tak sure la zohri ke zohru -.- abaikan je.

bab zohri tu, em, maksudnya belakang. just wanna share with you. belakang tu, maksudnya, apabila si suami itu menyamakan tubuh badan si isteri dengan ibunya. maka hukumnya adalah haram. umpamanya si suami membina benteng antara si isteri dan si suami. dan untuk memecahkan benteng tu, ada 3 cara. yang pertama, memerdekakan seorang hamba. yang kedua, puasa 2 bulan berturut-turut. yang ketiga, beri makan kepada 60 orang FAKIR miskin secupak seorang. susah kan? so, watch out si suami. jangan pernah samakan tubuh badan si isteri dengan ibu anda. andai ada yang sama pun, diam ja. tapi kalau sifat or sikap, kalau disamakan, takpa. waaaa, untung ah saya paham apa yang belajar tadi. tapi sampai sini ja saya paham, poligami tu tk ambik taw pun. eh bukan bukan. saya tertido ! >< letak kepala terus. haha :D ustaz cari, "Farihah mana Farihah? tadi elok ja duduk tempat dia." eh, ustaz, saya ada kat tempat orang lain. sebab nak tido. haha :D sorry naa ustaz. poligami tu tk best.

Dah habis syariah, science pulak. dapat marks. and this is suck la kan bila failed. sebabnya teacher tanda terlalu strict. kelas kitorang banyak yang failed. kelas AF ada yang dapat A siap ! tak adil ah teacher tu. alright, bukan tak adil, she's too strict in marking our papers :( kitorang semua bebai and kasi balik paper kat teacher, tanda balik, kami tak patut dilayan sebegini rupa. *mogok markah* lepastu lepastu, kelas jalan macam biasa. and petang tadi, ada latihan rumah sukan for perempuan. panas terik gila and saya dah hitam. kbai :)

saya akhiri tinta ini dengan wassalam :)

p/s : kalau malas jangan baca. sebab saya pun malas baca. type dengan paksaan hati dan kerelaan tangan :)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.