Warkah Buat Bakal Suami (second version)



Ke hadapan bakal suamiku yang tercinta, harap sabar menunggu saya dan terima saya seadanya nanti apabila kita sudah berjumpa.

saya harap awak dah baca warkah yang telah saya kirim di alam maya ini. eh, bukan yang ni. yang first version punya. hihi :) and this is the second version sebab banyak lagi benda yang awak perlu tahu pasal saya. yang saya tak mampu nak luahkan dengan kata-kata. saya harap awak sabar membaca. kalau tak sabar, silalah keluar dari hidup saya dengan menekan pangkah merah di hujung sebelah kanan tu. *muka selamba* so, here we go again. insyaAllah tak membebankan awak. *perbetul shawl*

1) Impian saya
dear my future husband, impian saya nak jadi pramugari. you have to know this. saya buang impian saya yang ni disebabkan awak. saya nak luangkan masa dengan awak. saya taknak fly sana sini tanpa awak. saya nak sentiasa dengan awak. so, saya tamatkan impian saya masa saya tingkatan 2. naik tingkatan 3, saya nak jadi peguam. peguam syariah. tapi tak kesampaian sebab saya tak pandai nak membidas and melawan balik. see? saya calon isteri yang baik right? hihi:) and ni menunjukkan awak kena melindungi saya selalu. haha. and plese, jangan buli. tolong. saya tahu saya lemah. tapi ingat kan saya cakap dalam warkah sebelum ni, yang SAYA BARAN ? pandai-pandai la kita jaga perasaan masing-masing. insyaAllah. okay, naik tingkatan 4, saya nak jadi accountant, sebab saya ambik subjek account. but, saya langsung tak sangka subjek account is really really.... suc... eh, susah, haa, so, saya drop lagi impian saya yang tu. banyak kan impian saya? ada saya kisah? angan-angan tak kena duit. kay, teruskan.

pertengahan tingakatan 4, saya tetapkan diri saya dengan impian saya yang satu ni. until now you know ! *muka teruja* saya nak jadi cikgu english. eceh, hihi, tapi mama cakap kalau ada masa lagi, sambung lagi, jadi pensyarah. and until now, tu cita-cita saya. awak boleh kan terima saya dengan cita-cita saya? okay, gerak-gerak ke tajuk seterusnya. eceh. -.-

2) Pekerjaan dan tanggungjawab
dear you, nanti kan, bila kita dah jumpa, saya harap sangat awak tak menghalang saya untuk terus bekerja. not even bila dah dapat anak sulung. i know i can do it. awak awak, saya tak kerja untuk duit sebenarnya. saya kerja untuk impian saya. yang selama ni saya simpan. and saya harap awak terus menyokong saya. saya nak penuhi impian saya yang satu ni. capai cita-cita saya. awak awak, saya tahu saya boleh membahagikan masa saya dengan baik. pensyarah tak macam cikgu kan? pensyarah loose sikit masa dia. please awak? *mohon* saya harap sangat benda ni takkan jadi punca perbalahan kita satu hari nanti. saya akan cintakan awak. tak mungkin ada main-main mata kat kampus. sebab saya tahu nanti saya dah bersuami orang yang handsome macam awak ni. *sapa pun taktaw, saya cakap je*

tanggungjawab pulak. dear awak, anak tu anugerah Allah kan? tanggungjawab saya sebagai mummy diorang, insyaAllah, saya takkan abaikan. saya tahu, awak mesti nak saya duduk rumah, and jaga anak-anak, hantar awak di muka pintu sebelum awak berangkat pegi kerja, tunggu awak, sambut awak masa awak balik. sambut briefcase awak. right? siapkan minum awak. urutkan awak. saya tahu awak masa tu letih. but insyaAllah, kalau saya kerja pun, saya dapat buat benda yang sama. saya akan cuba balik awal dari awak. alright? satu je awak saya mohon, jangan halang cita-cita saya. saya ada sebab sendiri kenapa saya nak kerja. isi masa lapang masa awak takda mungkin? and katakanlah masa tu kita takda baby lagi? haa, mati kebosanan ah cemni. *merajuk* alright, we settled here about works and responsibilities. deal huh?

3) Paris
okay, saya dah tetapkan satu tempat yang memang saya nak pergi sangat-sangat. City of Love. you know it right? saya nak pergi tempat tu dengan orang yang saya sayang. dengan orang yang saya cinta. dengan orang yang bergelar suami saya kelak. saya nak! awak, tolong janji satu benda ni kat saya? awak akan bawa saya pergi Paris. please. please. please. okay, dah tak larat nak merayu. taknak bawa takpe. saya pergi dengan sara jeh. kitorang pun dah janji. hihi :) alright, move on.

4) Photography
awak awak awak and awak lagi, teruskan baca ea. kuatkan hati ! >< awak, kalau betul awak sayang saya nanti, awak kena terima hakikat yang saya menduakan awak dengan photography. eceh. hihi, tapi insyaAllah, awak di tangga yang teratas. awak, andai kata satu hari nanti kita berjumpa, kalau boleh la eh, minat photography jugak. boleh kan? *buat muka pussycat dalam Shrek* bukan apa, but nanti kalau kita pergi honeymoon, macam best je kan ada dua camera, i snap you, you snap i gituhh, eceh, hihi. alright. teruskan.

5) Double date @ Double Honeymoon
awak, sorry kalau benda ni awak baru tahu but at least saya bagitahu kan? tak buat keputusan sendiri. eh, err, memanglah buat keputusan tak bagitahu awak, but saya taktaw pun sapa awak, cemana saya nak bagitahu kan? eh, dah sudah bebel. tolong jangan buat muka donald duck. backhand kang ! >< alright, double date or honeymoon ni sebenarnya saya nak buat dengan sara. yaa, she's my bff. kitorang dah planned everything taw. sebenarnya, bukan sebab apa pun, tapi sebab nanti bila kita nak ambik gambar couple, tkda orang nak ambikkan. and of course, sara will help us. dia pun photography. mcm saya jugak. hehe. and kita pun akan tolong dia jugak. kita? ya, awak kan photographer jugak. hehe, teruskan. eh ade lagi ke?

dear awak, saya minta maaf. sebab apa? sebab saya terlalu demand. everything nak perfect je. but nvm. nobody's perfect. kita bagi complete je kay? i will help you. insyaAllah. awak, saya harap sangat awak tak penat baca warkah berlagu riang saya ni. saya cuma sampaikan apa yang saya nak, and awak pun boleh je sampaikan apa yang awak nak. satu hari nanti. bila kita dah berjumpa. awak gentleman kan? tk payah tulis-tulis dalam alam maya dah, terus cakap je. and propose saya dengan romantik. eceh, haha, abaikan request terakhir tu. merapu je kan? ><

alright, awak, saya akhiri warkah ni dengan wassalam. insyaAllah, kalau ada masa, saya akan tulis lagi surat untuk awak. pen off. 

Salam sayang dan cinta,
Bakal isterimu yang cantik dan ayu.

p/s : ayat last aku sentiasa tak boleh blah ><

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.